A Mozilla Alapítvány a piac 25 legnépszerűbb autómárkáját vizsgálta, az eredmények szerint kivétel nélkül az összes gyártó a szükségesnél több személyes adatot gyűjt be, amelyeket aztán tetszése szerint felhasznál és továbbad.
A gyártók nemcsak az autó vezetésével kapcsolatos információkra tartanak igényt, hanem adatokat gyűjtenek a járműhöz tartozó szolgáltatásokkal - például navigációs alkalmazásokkal vagy online rádiókkal - kapcsolatosan is.
Az autókba beépített fedélzeti szoftverek képesek megszerezni a felhasználó okostelefonjának adatait, ha a készüléket csatlakoztatták vagy ha arra korábban le lett töltve a gyártó alkalmazása.
A vizsgált márkák közül egyedül a Renault és a Dacia teszi egyértelművé, hogy az autótulajdonosoknak joguk van megtagadni a személyes adataik megadását olyan esetekben, amelyek nem kapcsolódnak a jármű használatához. A gyártók mintegy 84 százaléka jelzi: lehetséges, hogy a begyűjtött adatokat megosztják másokkal, sőt a gyártók 76 százaléka nem titkolja, hogy pénzért tovább is adhatja azokat.
Az adatvédelmi szempontok szerinti rangsor legaljára a Tesla került a "megbízhatatlannak" minősített, mesterséges intelligenciára épülő fedélzeti szoftvere miatt. A Tesla után adatvédelmi szempontból a Nissan került a második legrosszabb helyre. A Mozilla szerint
a japán autógyár a felhasználók "szexuális aktivitásával" kapcsolatos információk megszerzésére is törekszik.
A begyűjtött adatok biztonságával kapcsolatban a tanulmány azt derítette ki, hogy a 25 autómárka közül 17-et ért már adathalász támadás az utóbbi három évben.