Kifestőkönyvből a DJ-pult mögé

Vágólapra másolva!
Sokan meglepődhettek, amikor Boy George nevét olvasták az Electronic Beats fesztivál fellépői között. Akik azonban arra számítanak, hogy a nyolcvanas évek nagy slágereit fogja majd előadni, azok nagyot tévednek, ugyanis Boy George DJ-szettel érkezik hazánkba.
Vágólapra másolva!

Bizony, nem tévedés, a Culture Clubbal és szóló előadóként főként extravagáns megjelenéséről és nagy port felverő nyilatkozatairól híres Boy George már évek óta elismert DJ, így Budapesten is erről az oldaláról mutatkozik majd be.

A George Alan O'Dowd néven anyakönyvezett londoni énekes a nyolcvanas évek első felének emblematikus figurája volt, ő testesítette meg azt a popsztárt, akinél a stílus még a zenénél is fontosabb. Az androgün, vagyis nemtelen sztár fogalmát már tíz évvel korábban, David Bowie révén ismerhette meg a nagyközönség, de ezt a figurát Boy George fejlesztette tökélyre, és meghökkentő nyilatkozataival még rá is játszott szerepére. Emellett az sem volt elhanyagolható tény, hogy tudod énekelni is, ezért megalakuló együttese, a Culture Club hamar lemezszerződést kapott, és kiadója az első kislemezek relatív sikertelensége után is kitartott az együttes mellett.

A Culture Club pedig hamar bebizonyította, hogy nemhiába bíztak a zenekarban, és a Do You Really Want To Hurt Me révén a korszak egyik legnagyobb slágerét szállította 1982-ben, majd a Karma Chameleon sikere még ezt is felülmúlta, amikor 1983-ban a legtöbb példányszámban elkelt kislemez lett Nagy-Britanniában. A siker a fülbemászó, fehér soul melódiák mellett főként George elképesztő kosztümjeinek és sminkjeinek, vagyis ikonná nemesedő egyéniségének volt köszönhető: olyan volt, mint egy kifestőkönyv figurája. A milliós lemezeladásokkal járó népszerűség viszont egy káros következménnyel is járt: rákapott a heroinra, mely függőségét évekig nem tudta leküzdeni.

Az évtized közepére a Culture Club népszerűsége megkopott, ráadásul George szakított partnerével, a zenekar dobosával, Jon Moss-szal, és ez végképp lehetetlenné tette a közös munkát. Boy George neve továbbra is a köztudatban maradt, és szólókarrierje is sikeresen indult, ám személye szép lassan érdektelenebbé vált, és a kilencvenes évekre egy lett a nyolcvanas évek letűnt meleg popsztárjai közül.

Közepes sikerű comebackkísérletei után váratlanul a DJ-zés felé fordult, és egyre komolyabb nevet szerzett magának a szakmában, noha azt senki sem vitatta, hogy előéletének köszönhetően némi előnnyel indult. Az időközben Manhattanbe költöző George legutóbb egy furcsa bűnügynek köszönhetően került a lapok címlapjára, amikor is egy rablást akart bejelenteni, a helyszínre érkező hatóságok pedig a helyiség átvizsgálása során három és fél gramm kokainra bukkantak a lakásban. A popsztárra nem sikerült rábizonyítani, hogy az övé lett volna a kábítószer, ezért a legsúlyosabb vádpontban felmentették, így azóta is sikerrel turnézik kisebb-nagyobb klubokban DJ-ként, és honlapja szerint "az univerzum talán egyedüli DJ-író-társadalomkritikus-popsztárja". Előszeretettel keveri a legkülönfélébb elektronikus tánczenéket, de hivatalosan megjelent mixében felbukkan például az EMF Unbelievable című klasszikusa is. Vélhetően hasonló elvek alapján válogat majd nálunk is.