Egy perc reklám, 650 millió forint

Vágólapra másolva!
Nemcsak a filmek készítői, de a hirdetők is várták az Oscar-díj átadását: a tét számukra talán még nagyobb volt, tekintve, hogy egy 30 másodperces reklámhelyért 1,8 millió dollárt kellett fizetniük.
Vágólapra másolva!

30 másodpercért 1,8 millió dollárt, vagyis körülbelül 323 millió forintot kellett fizetniük azoknak a cégeknek, amelyek az Oscar-gála szünetében akarták viszontlátni termékeiket. Az ár 6%-kal emelkedett a tavalyihoz képest, de egy ideig megvolt a veszélye, hogy a közvetítést adó ABC-nek vissza kell fizetnie a pénzt, ha az írósztrájk elhúzódik, és a díjátadót nem tudják megtartani.

Így azonban az ABC mindenképpen jól járt, alacsony nézettség esetén sem kell semmit visszafizetnie az összegből. Élő műsorok esetében ez a szokás a csatornánál, minden más reklámhelyre viszont olyan szerződést kötnek, melyben a várt nézettséget is megszabják: ha a nézők száma végül nem éri el a kívánt mértéket, az ABC további reklámhelyeket biztosít a hirdetőnek, teljesen ingyen.

Mint írtuk, élő műsorok esetében nem ez a helyzet, de az Oscar esetében nincs nagyon mit kockáztatniuk a hirdetőknek, tekintve, hogy az amerikaifoci-bajnokság döntője, a Super Bowl után ez számít a legnézettebb tévés eseménynek. A legtöbben 1998-ban voltak kíváncsiak az eseményre: az Egyesült Államokban 55 millióan figyelték, amint a Titanic besöpri a rekordmennyiségű (tizenegy) Oscar-díjat.

Ez évben az a különös helyzet állt elő, hogy a hirdetők ismertebbek voltak, mint maguk a nevezett filmek: az idei jelöltek között ugyanis nem szerepeltek óriási kasszasikerek, egyedül a Juno hozott érte el a 100 milliós bevételt a mozikban. A közvetítés szüneteiben olyan cégek reklámjait láthatták a nézők, mint a Coca-Cola, a McDonald's, a MasterCard vagy a L'Oreal.